Σάββατο, 10 Σεπτεμβρίου 2016

ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ



Σημείωση του εκδότη: Το κείμενο αυτό γράφτηκε από την Δρ Margaret Paul, θεραπεύτρια με περισσότερα από 40 χρόνια εμπειρίας.  Δεν πρόκειται για διαγνωστικό εργαλείο αλλά πηγή πληροφοριών.  Παρακαλώ συμβουλευτείτε κάποιον επαγγελματία ψυχικής υγείας πριν πάρετε οποιαδήποτε απόφαση σχετικά με το θεραπευτικό σας σχέδιο.

Ο Δρ Irving Kirsch είναι συγγραφέας του βιβλίου που έχει γίνει best seller The Emperors New Drugs” ( = «Τα Νέα Φάρμακα του Αυτοκράτορα»).  Σύμφωνα με έρευνα την οποία ο Δρ Kirsch διερευνά σε αυτό το βιβλίο, πολλά από αυτά που γνωρίζουμε για την κατάθλιψη δεν ισχύουν.  Όχι μόνον οι μεγάλες φαρμακοβιομηχανίες επινόησαν την ιδέα μιας ανισορροπίας στον εγκέφαλο η οποία προκαλεί την κατάθλιψη και διορθώνεται με ένα φάρμακο, αλλά τα αντικαταθλιπτικά έχουν μόνον μιαν επιρροή του τύπου πλασήμπο. Επίσης, λέει ο Δρ Kirsch, τα ποσοστά υποτροπής για τα άτομα σε φαρμακευτική αγωγή είναι πολύ υψηλότερα από εκείνους που υποβάλλονται σε ψυχοθεραπεία.


Βρήκα τις πληροφορίες εκπληκτικές, καθώς με εκφράζουν, αφού σύμφωνα με την επί δεκαετίες εμπειρία μου σαν σύμβουλος σχέσεων, έχω δει ανθρώπους να θεραπεύονται από την κατάθλιψη φυσιολογικά, χωρίς φάρμακα.

Αν δεν είναι η ανισορροπία στον εγκέφαλο που προκαλεί κατάθλιψη, τότε τι είναι;
Σύμφωνα με την επί δεκαετίες εμπειρία μου, εργαζόμενη με καταθλιπτικά άτομα, και σύμφωνα με βιβλιογραφία (βλέπε “Gut and Psychology Syndrome” της Δρ Natasha Campbell-McBride και  Brain Maker  του Δρ David Perlmutter),  τρεις είναι οι κύριες αιτίες της κατάθλιψης.

1.   Οδυνηρές καταστάσεις στην ζωή
Όταν η ζωή είναι πολύ δύσκολη, φυσικά θα έχουμε κατάθλιψη.  Η κατάθλιψη λόγω των καταστάσεων είναι φυσιολογική.  Τα γεγονότα της ζωής μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα στην υγεία, θλίψη και συναισθήματα απελπισίας.  Αυτά τα συναισθήματα είναι ανάγκη να τα αισθανθούμε με πολύ συμπόνια και στη συνέχεια να τα απελευθερώσουμε από το σώμα, αντί να τα αναισθητοποιήσουμε με φάρμακα.
Αντί να καταστέλλουμε τα εξαιρετικά οδυνηρά συναισθήματα, θα πρέπει να μάθουμε να τα διαχειριζόμαστε με αγάπη και να τα απελευθερώνουμε από τις καταστάσεις της ζωής όπως είναι οι ακόλουθες:
-      Απώλεια κάποιου που αγαπάμε
-      Απώλεια της εργασίας
-  Φυσικές καταστροφές όπως οι σεισμοί, θύελλες, πλημμύρες, ή φωτιά
-    Δυσκολίες στον γάμο ή του γονεϊκού ρόλου μας
-      Παιδική κακοποίηση
- Βίαιες καταστάσεις όπως βιασμός, ξυλοδαρμοί, ή κλοπές
-      Πόλεμος
Πρέπει να θρηνήσουμε και συμπονετικά να αγκαλιάσουμε τα συναισθήματα του σπαραγμού, της θλίψης, της απελπισίας και όχι να τα καταστείλουμε με φάρμακα.  Η καταστολή των συναισθημάτων μπορεί να τα μπλοκάρουν μέσα στο σώμα, και τα μπλοκαρισμένα συναισθήματα μπορούν να προκαλέσουν ασθένειες.

2.   Σωματικές αιτίες από το έντερο
Σύμφωνα με κάποια βιβλιογραφία (βλέπε “Gut and Psychology Syndrome της Δρ Natasha Campbell-McBride και  Brain Maker  του Δρ David Perlmutter) κάποιες ανισορροπίες στην χλωρίδα του εντέρου έχουν συνδεθεί με την κατάθλιψη.
Η ανισορροπία του εντέρου και η προκύπτουσα διαπερατότητα εντέρου θα μπορούσε να προκληθεί από τη ζάχαρη, το σιτάρι, τη γλουτένη, και τα επεξεργασμένα με χημικά-φορτωμένα τρόφιμα, ή από την έλλειψη κάποιων θρεπτικών συστατικών στα καθαρά βιολογικά τρόφιμα. Άλλοι παράγοντες περιλαμβάνουν το άγχος, την έλλειψη άσκησης, την έλλειψη ύπνου, και την έλλειψη ηλιοφάνειας.

3.   Αυτό-εγκατάλειψη
Η φαρμακευτική αγωγή καλύπτει τα συναισθήματα που μας πληροφορούν ότι εγκαταλείπουμε τον εαυτό μας – συναισθηματικά, σωματικά, οικονομικά, οργανωτικά, πνευματικά, ή στις σχέσεις μας.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορεί να έχουμε μάθει να εγκαταλείπουμε τον εαυτό μας, όπως:
-      Αγνοώντας τα συναισθήματα μας, αντί να είμαστε παρόντες με το σώμα μας
-      Κρίνοντας και ντροπιάζοντας τον εαυτό μας
-      Στρεφόμενοι σε διάφορες εξαρτήσεις σαν έναν τρόπο να αναισθητοποιηθούμε και να αποφύγουμε την ευθύνη να διαχειριστούμε τα συναισθήματα μας και να μάθουμε από αυτά
-      Καθιστώντας άλλους υπεύθυνους για τα δικά μας συναισθήματα σπουδαιότητας και ασφάλειας
-      Με κακή διατροφή
-      Με έλλειψη άσκησης
-      Με έλλειψη ύπνου
-      Αναβάλλοντας πράγματα
-      Με υπερβολικές δαπάνες
-      Ξοδεύοντας υπερβολικά λίγα (ακόμα και όταν υπάρχουν χρήματα)
-      Με το να είμαστε σταθερά αργοπορημένοι, ανοργάνωτοι, και πολυάσχολοι
-      Έλλειψη πνευματικής πρακτικής
-      Εγκαταλείποντας τον εαυτό μας στους άλλους
-      Μην εκφράζοντας την γνώμη μας
-   Χρησιμοποιώντας θυμό, κατηγόρια, κριτική, και/η βία στην προσπάθεια μας να ελένξουμε τους άλλους.

Η παραπάνω λίστα αναμφίβολα δεν εξαντλεί όλες τις περιπτώσεις.  Οτιδήποτε κάνουμε που έχει σαν αποτέλεσμα να αισθανόμαστε θλιμμένοι – καθώς επίσης και αγχωμένοι ή ντροπιασμένοι – μπορεί να είναι μια μορφή αυτό-εγκατάλειψης.

Θεραπεύοντας την Κατάθλιψη
Έχω εργαστεί με χιλιάδες ανθρώπων οι οποίοι θεραπεύτηκαν από την κλινική κατάθλιψη τους μαθαίνοντας να αγαπούν τον εαυτό τους αντί να συνεχίσουν να τον εγκαταλείπουν.  Οι άνθρωποι θεραπεύονται από την κατάθλιψη όταν:
_ Έχουν την ψυχοθεραπεία και την θεραπεία τραύματος που χρειάζονται.
_ Μαθαίνουν να παίρνουν την ευθύνη για τα συναισθήματα τους με αγάπη για τον εαυτό τους.
_ Μαθαίνουν να συνδέονται με μια πνευματική πηγή αγάπης και φροντίδας  η οποία τους βοηθάει να διαχειρίζονται τον πόνο της ζωής.
_ Τρώνε υγιεινά, αθλούνται, και κοιμούνται αρκετά.
_ Μαθαίνουν να διαχειρίζονται το στρές.
_ Μαθαίνουν να φροντίζουν με αγάπη τον εαυτό τους μέσα στις σχέσεις τους.
Δεν υπάρχει εύκολη και γρήγορη λύση για την κατάθλιψη, αλλά υπάρχει τρόπος να θεραπευτεί!


(Μετάφραση άρθρου από το mindbodygreen)





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου