Πέμπτη 28 Ιουνίου 2018

Ο ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΓΩ (Μέρος Β)



Η Άνοδος του Εγώ

Όταν το παιδί πάει στο σχολείο, μαθαίνει όλο και περισσότερα - συχνά ασυνείδητα - από τους ενήλικες, από τους γονείς, τους δασκάλους, και αναντίρρητα αποδέχεται όλα αυτά που του λέγονται από τους μεγάλους ανθρώπους που το παιδί θεωρεί παντογνώστες.


Όταν το παιδί μεγαλώσει, ταυτίζεται πλήρως με τις ιδέες, το όνομα και το φύλο του, με τις μάσκες που απέκτησε, τα προσόντα, τους τίτλους, την εργασία και την περιουσία του, μαθαίνει ιστορίες, και η προσωπική ιστορία της ζωής του θα είναι ένα μέρος του Εγώ του, αυξάνοντας το περιεχόμενο αυτού του Εγώ.

Και το Εγώ θέλει να έχει όλο και περισσότερα, θέλει να γίνεται όλο και πιο ισχυρό. Περισσότερη γνώση, περισσότερη πίστη, περισσότερο υλικό πλούτο. Το Εγώ θέλει να καταβροχθίζει περισσότερο και θέλει να το κάνει όλο και με περισσότερη αγωνία. Αυτός είναι ο τρόπος που το Εγώ γίνεται τύραννος και κυριαρχεί στη ζωή μας σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Το Eγώ ταυτίζεται με την ανθρώπινη ύπαρξη, ένα «ειδικό είδος» που έχει τα προνόμια
της Γης όπου ζουν όλα τα πλάσματα, και οι άνθρωποι προορίζονται να υπερισχύουν όλων των άλλων πλασμάτων. Θέλουν να κατακτήσουν και να υποτάξουν τη φύση, μετά αποξενώνονται και διαχωρίζονται από τη φύση, αν και θα έπρεπε να αποτελούν οργανικό και αναπόσπαστο μέρος της - στην πραγματικότητα, πανομοιότυπο με αυτήν.

Το Εγώ (το οποίο δεν είναι παρά μια διανοητική παραγωγή, ένα σύστημα πεποιθήσεων) αντιμετωπίζει το βαθιά ριζωμένο, φυσικό πρόγραμμα της ζωής, τα ένστικτα, τα συναισθηματικά προειδοποιητικά σημάδια, και τα διώχνει μακριά, αντικαθιστώντας τα με νεύρωση, άγχος και μια κατάσταση burn out. Επιπλέον, σε κάποιες περιπτώσεις είναι ακόμη σε θέση να καταστρέψει και το άτομο με διάφορους τρόπους. Έρχεται επίσης αντιμέτωπο με τον εξωτερικό κόσμο ( «Ας κατακτήσουμε τη Γη!»). Η εξόντωση των ειδών, η βία, οι πόλεμοι και οι οικολογικές καταστροφές δείχνουν την πορεία του ανθρώπου πάνω στη Γη. Οι τρομοκράτες, οι θρησκευτικοί φονταμενταλιστές, τα έθνη που κάνουν κατακτητικούς πολέμους, οι μανιακοί για δύναμη πολιτικοί και οι χωρίς αναστολές επιχειρηματίες - είναι όλοι εκπρόσωποι του υπερτροφικού Εγώ. Ολόκληρη η κουλτούρα και ο πολιτισμός μας έχουν στηριχθεί πάνω στο εγωιστικό και κτητικό Εγώ,  και, όπως το Εγώ δημιούργησε τους θεσμούς της κοινωνίας, οι θεσμοί αυτοί είναι και οι εκφράσεις του Εγώ.

Η Πτώση του Εγώ

Οι κοινωνικές και οικολογικές κρίσεις που απειλούν την ανθρωπότητα και τη Γη μας, μας αναγκάζουν να κάνει μια επιλογή. Πρέπει να πάμε πέρα ​​από προγράμματα του νου που κυριαρχείται από το Εγώ, γιατί αν αποτύχουμε να το κάνουμε αυτό, τελικά θα καταστρέψουμε τον εαυτό μας και ένα μεγάλο μέρος του κόσμου!

Ως εκ τούτου, το εγώ πρέπει να πέσει, καθώς είναι ενάντια στην εξελικτική ανάπτυξη της Συνειδητότητας. Η πτώση του Εγώ μπορεί να γίνει με δύο τρόπους: έναν όμορφο, αξιοπρεπή τρόπο ή  έναν οδυνηρό, γεμάτο πόνο. Αλλά και οι δύο τρόποι θα μας οδηγήσουν στον ίδιο στόχο: το Θαύμα, την αφυπνισμένη Συνειδητότητα.

Είμαστε πολύ καλά εξοικειωμένοι με το γεμάτο πόνο ταξίδι. Μια βασική επιδίωξη του κάθε Εγώ είναι η ανάπτυξη, να γίνει μεγαλύτερη, ισχυρότερο και πιο σταθερό στον κόσμο των μορφών και των σχημάτων. Θέλει να έχει περισσότερα, να ανεβαίνει όλο και ψηλότερα στην ιεραρχική δομή του κόσμου, και θέλει να κατακτήσει όλο και περισσότερο έδαφος. Υπό την επήρεια των μορφών και σχημάτων, το Εγώ αφιερώνει όλη του την ενέργεια για να κάνει τις μορφές σταθερές, αγνοώντας το μόνο σταθερό νόμο των μορφών και σχημάτων: κάθε μορφή είναι παροδική, και τα πάντα υπόκεινται στη γέννηση και το θάνατο.

Το Εγώ σκοπεύει να ανυψώσει τις μορφές (συμπεριλαμβανομένης και της δικής του μορφής) στην αιωνιότητα, το οποίο είναι αδύνατο. Αυτή η πρόθεση του Εγώ θα είναι η πηγή όλων των παθημάτων, επειδή ο κόσμος του των μορφών και σχημάτων θα καταρρεύσει σαν πύργος από άμμο μετά από λίγο, μέχρι ο θάνατος να αρπάξει την τελευταία από τις μορφές: το σώμα του από αυτό. Ήρθε με άδεια χέρια από το Τίποτα, και κατά τον ίδιο τρόπο πρόκειται να επιστρέψει εκεί. Ο μόνος θησαυρός που θα μπορούσε να πάρει μαζί του είναι η εγρήγορση του, αλλά το Εγώ την θεωρεί άνευ αξίας στον κόσμο των μορφών και σχημάτων, καθώς δεν αποτελούσε μέσον για την αύξηση της τυραννικής εξουσίας το Εγώ.


Frank M. Wanderer, Ph.D
Ο Δρ Wanderer είναι καθηγητής της ψυχολογίας, ερευνητής και συγγραφέας. Με ένα δια βίου ενδιαφέρον για το μυστήριο της ανθρώπινης ύπαρξης, έργο του Φρανκ είναι να βοηθήσει τους άλλους να ξυπνήσουν από την ταύτιση με την προσωπική τους ιστορία και τον απατηλό κόσμο των μορφών και σχημάτων, και να βρουν την ταυτότητά τους σε αυτό που αποκαλεί «το Θαύμα», η μυστήριο της Συνειδητότητας.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου