Κυριακή, 22 Νοεμβρίου 2015

ΓΙΑΤΙ ΣΥΝΙΣΤΩ ΣΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΜΟΥ ΝΑ ΤΡΩΝΕ ΠΡΩΙΝΟ ΑΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΧΑΣΟΥΝ ΒΑΡΟΣ



Κατά την διάρκεια της καριέρας μου σαν Προσωπική Σύμβουλος, έχω συναντήσει αρκετούς ανθρώπους που αγωνίζονται να χάσουν βάρος. Και πολύ συχνά, μια σύντομη ματιά στις σημειώσεις τους της καθημερινής διατροφής τους εξηγεί γιατί.
 
Στην αγωνία τους να μειώσουν τις θερμίδες, αυτοί οι πελάτες παραλείπουν το πρόγευμα - και πίνουν "καφέ λάτε διαίτης" ή μασουλάνε επεξεργασμένες τροφές με χαμηλά λιπαρά αντί του προγεύματος.
 
Αυτό δεν είναι καθόλου καλή τακτική, γιατί σύμφωνα με έρευνες ένα καλό πρόγευμα μπορεί να μειώσει την πείνα και την επιθυμία για φαγητό, να βελτιώσει τις γνωσιακές λειτουργίες και να μειώσει τον κίνδυνο για παχυσαρκία και μεταβολικό σύνδρομο.
 
Τελικά, το να πάρουμε πρόγευμα είναι πολύ περισσότερο από απλά να "διακόψουμε" 
της νυχτερινή "νηστεία". Θέτει επίσης τις βάσεις για μια ημέρα σοφών, υγιεινών διατροφικών επιλογών.

Παραλείπεις το Πρόγευμα, Βάζεις Βάρος
Μπορεί να σκεφτείτε ότι αν παραλείψετε το πρόγευμα θα μειώσετε τον συνολικό αριθμό θερμίδων της ημέρας.
 
Δυστυχώς, συχνά το αντίθετο συμβαίνει. Η παράλειψη του πρωινού γεύματος σημαίνει ότι στην πραγματικότητα τρώτε περισσότερο κατά την διάρκεια ολόκληρης της ημέρας. Και μια έρευνα σε υγιείς, αδύνατες γυναίκες βρήκε ότι η παράλειψη του προγεύματος μπορεί να βλάψει την ευαισθησία της ινσουλίνης και να οδηγήσει σε πρόσθεση βάρους.
 
Ας πάρουμε για παράδειγμα τους παλεστές σούμο, οι οποίοι ποτέ δεν τρώνε πρόγευμα. Ξυπνούν, παραλείπουν το πρόγευμα, και μετά προπονούνται σκληρά επί πέντε ώρες. Μέχρι την ώρα που κάθονται για να φάνε, αισθάνονται πεινασμένοι και τρώνε περισσότερο από αυτό που πρέπει.
 
Κάτι παρόμοιο συμβαίνει όταν εσείς παραλείπετε το πρόγευμα, εργάζεστε μέχρι την ώρα του γεύματος, και τελικά επιστρέφετε σπίτι το βράδυ: Τρώτε ό,τι βρείτε μπροστά σας. Αισθάνεστε φουσκωμένοι, άρρωστοι, και ένοχοι.
 
Θέλετε περισσότερες αποδείξεις; Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα, σχεδόν 80% από 3.000 άτομα που έχασαν κατά μέσον όρο 50 κιλά, μόνον 4% από εκείνους που δεν έτρωγαν ποτέ πρόγευμα διατήρησαν το χαμένο βάρος.
 
Η μόνη διαφορά μεταξύ των δύο ομάδων ήταν ότι η ομάδα που έχασε βάρος έτρωγε πρόγευμα και η άλλη ομάδα όχι. Και οι δύο κατανάλωναν τον ίδιο αριθμό θερμίδων και είδη τροφών.
 
Φαίνεται ότι ενώ το είδος των θερμίδων που τρώμε καθορίζει το χάσιμο του βάρους και την διατήρηση του, το ίδιο κάνει και η ώρα της ημέρας που τρώμε.
Συμπέρασμα: Το πρόγευμα είναι πολύ σημαντικό.

Μια Προειδοποίηση: Μην Μετατρέψετε το Πρόγευμα σε Γλυκό.
Εξ ίσου άσχημο με το να παραλείψουμε το πρόγευμα είναι και να το μετατρέψουμε σε γλυκό.
 
Φυσικά, εκείνοι που ενδιαφέρονται για την υγιεινή διατροφή προφανώς δεν τρώνε παγωτό για πρόγευμα. Ίσως να μην αντιλαμβάνεστε ότι πολλά δημητριακά, μάφινς, και άλλα είδη - ακόμα και οι "υγιεινές" εκδόσεις - περιέχουν το ίδιο πολλή, αν όχι περισσότερη, ζάχαρη με το παγωτό.
 
Για αυτό, να τρώτε πρόγευμα, αλλά κάντε το σωστά. Αγνοήστε τον διάδρομο των δημητριακών και όλων των επεξεργασμένων λιχουδιών που παρουσιάζονται σαν υγιεινές, και επιδεικνύονται σαν μια έξυπνη επιλογή για πρόγευμα.
 
Αντ' αυτών, αγοράστε τροφές πλούσιες σε πρωτεϊνη, όπως τα αυγά, φυστικοβούτυρο, σέηκ πρωτεινών ή ολόκληρα δημητριακά με ξηρούς καρπούς. Θα σταθεροποιήσουν το ζάχαρο του αίματος και θα μειώσουν τις μεταβολικές διακυμάνσεις για ολόκληρη την ημέρα.
 
Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με μια έρευνα, ένα πλούσιο σε πρωτεϊνες πρόγευμα μπορεί να σας χορτάσει πολύ περισσότερο και ακόμα και να μειώσει το τσιμπολόγημα μέσα στην ημέρα. Μία άλλη έρευνα αποκάλυψε ότι ένα πλούσιο σε πρωτεϊνες πρόγευμα μπορεί να βοηθήσει στην μείωση της ορμόνης της πείνας της γκρελίνης και στην αύξηση της χολεκυστοκινίνης (CCK), η οποία δίνει το σήμα στον εγκέφαλο να σταματήσει να τρώει.

Πως να Αρχίσετε την Ημέρα Με Ένα Νόστιμο Πρόγευμα
Με τις αμέτρητες υποχρεώσεις που μας κατακλύζουν κάθε πρωί, πολλοί είναι εκείνοι που παλεύουν να εξοικονομήσουν χρόνο για πρόγευμα. Νομίζω ότι αυτό δεν είναι απαραίτητο, αφού μπορείτε να φτιάξετε μιαν υγιεινή ομελέτα με πολλά πολύχρωμα λαχανικά, μέσα σε μόνον λίγα λεπτά.
Αλλά αν ακόμα και αυτό σας φαίνεται πολύ, ή αν απλά και μόνον δεν πεινάτε αρκετά το πρωί, δοκιμάστε ένα πρωινό σμούθι (smoothie). Μπορείτε ακόμα και το ετοιμάσετε από το προηγούμενο βράδυ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου