Σάββατο 20 Αυγούστου 2016

ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΣΗΜΑΣΙΑ



Το να διαθέσουμε χρόνο για να εξετάσουμε τα κίνητρά μας είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να κάνουμε για την καλλιέργεια της ψυχής μας.

Όταν αναρωτηθούμε για τις δικές μας πράξεις – ποια είναι τα γιατί πίσω από αυτό που έκανα; - Ίσως να αναγνωρίσουμε εγωιστικές προθέσεις, όπως την προσπάθεια να προσελκύσουμε την προσοχή, ή το να κάνουμε τους άλλους ανθρώπους να σκέφτονται ότι είμαστε κάπως.

Αυτό το έχω ανακαλύψει στη δική μου ζωή. Την επικύρωση της αποδοχής από τους ανθρώπους αντί να κάνω κάτι απλά λόγω της καλής μου καρδιάς, είναι κάτι για το οποίο κατηγορώ τον εαυτό μου. Δεν πρέπει να βοηθάμε τους άλλους μόνον για να λάβουμε επαίνους και τιμή.

Αντίθετα, μια αληθινή, αγνή ψυχή θα βοηθήσει χωρίς να περιμένει τίποτα σε αντάλλαγμα. Ακόμα κι όταν φαινόμαστε να είμαστε πρόθυμοι να βοηθήσουμε και φιλάνθρωποι, αλλά μέσα μας, τα κίνητρά μας είναι υποσυνείδητα εγωιστικά, θα πρέπει να συμβιβαστούμε με τα ψέματά μας. Πρέπει να δούμε πώς έχουμε πει ψέματα στους άλλους και στον εαυτό μας για τις πράξεις μας.

Αυτό είναι σαν να έχουμε ένα βρώμικο μπολ ή κούπα, και να πλένουμε μόνο το εξωτερικό έτσι ώστε να φαίνεται στους άλλους καθαρό, αλλά το εσωτερικό είναι ακόμη καλυμμένο με σκόνη και βρωμιά. Δηλητηριάζει τα σωθικά μας. Δεν έχει σημασία πώς μας βλέπουν οι άνθρωποι, αν μέσα μας δεν έχουμε αγνές προθέσεις. Σήμερα θα αφιερώσω χρόνο στο να εξετάσω ειλικρινά τα κίνητρα μου - ποιά είναι τα «γιατί» μου;


(Ένας φίλος)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου