Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015

ΤΡΙΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΟΤΙ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΑΣ ΔΕΝ ΤΑΙΡΙΑΖΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΣΚΟΠΟ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΣΑΣ



Λίγους μήνες μετά την αποφοίτηση μου από το κολλέγιο, βρέθηκα να εργάζομαι σαν δασκάλα Ισπανικών σε ένα σχολείο. Παρά το γεγονός ότι ήμουν αρκετά καλή στην δουλειά μου, δεν μπορούσα να ξεφύγω από το συναίσθημα ότι κάτι δεν ήταν όπως έπρεπε.

Εν συντομία, έτρεμα στην σκέψη ότι θα πήγαινα στην δουλειά κάθε μέρα. Αισθανόμουν ότι έκανα μεγάλο αγώνα να μπω στο κτίριο του σχολείου, και όταν επέστρεφα σπίτι κάθε μέρα αισθανόμουν υπερβολικά εξαντλημένη και στραγγισμένη. Προσπάθησαν να πείσω τον εαυτό μου ότι μου αρέσει η δουλειά μου, αλλά ποτέ δεν τα κατάφερα. Γιατί ένοιωθα τόσο ανικανοποίητη και ανεκπλήρωτη?

Τελικά το αποφάσισα. Η δουλειά μου δεν ταίριαζε με τον σκοπό μου στην ζωή.
Ενώ η έννοια του "σκοπού" μπορεί να φαίνεται κάπως αφηρημένη, υπάρχουν πραγματικά χειροπιαστοί τρόποι να καταλάβετε αν η δουλειά σας είναι η σωστή.
Φυσικά, ο σκοπός του κάθε ενός είναι μοναδικός, επομένως δεν ισχύει η προσέγγιση του "ένα μέγεθος ταιριάζει σε όλους".

Εδώ θα βρεις τρία σημάδια ότι η δουλειά σου δεν ταιριάζει με τον σκοπό ΣΟΥ, όποιος και αν είναι αυτός ο σκοπός:

1. Απλά, δεν αισθάνεσαι ότι είσαι ο εαυτός σου στην εργασία σου. 

Θυμάμαι κάποια στιγμή που είχα μια φωτεινή σκέψη ενώ δίδασκα κάποιους κακότροπους μαθητές. Ενώ ξεσπούσα πάνω τους την δυσαρέσκεια μου, σταμάτησα και σκέφτηκα: "Μια στιγμή! Ποιά είμαι εγώ, και ποιός έχει καταλάβει το σώμα μου; Δεν αισθάνομαι σαν να είμαι ο εαυτός μου καθόλου".

Όταν μια εργασία δεν είναι η σωστή για μας, συχνά πρέπει να φορέσουμε μια μάσκα για να τα καταφέρουμε. Είναι η ίδια κατάσταση όπως με μια σχέση, ή μια φιλία που δεν λειτουργεί: Απλά κάτι δεν κολλάει. Για παράδειγμα, είμαι ένα ήρεμο, σκεπτόμενο άτομο, που του αρέσει ένα αρμονικό, ειρηνικό περιβάλλον. Όχι ακριβώς η περιγραφή που ταιριάζει στην τυπική δασκάλα του σχολείου, σωστά;

Για να επιτύχω όμως σε αυτή τη δουλειά, ένοιωσα ότι πρέπει να γίνω κάποια άλλη - ένα άτομο που αρέσκεται να βρίσκεται ανάμεσα σε κόσμο όλη μέρα και που αισθάνεται άνετα να πειθαρχεί μαθητές. Αυτό έγινε η αιτία να αισθάνομαι ότι έχω αποσυνδεθεί από τον εαυτό μου, και η μετακίνηση μεταξύ του πραγματικού εαυτού μου και αυτής της ψεύτικης προσωπικότητας με μπέρδευε και με εξαντλούσε.

Όταν αισθάνεσαι ότι στην δουλειά σου πρέπει να καταπιέζεις τον αληθινό εαυτό σου, αυτό σε κάνει να νοιώθεις πόνο. Επί πλέον, ο μόνος τρόπος που μπορείς πραγματικά να ζήσεις τον σκοπό της ζωής σου είναι το είσαι ο αυθεντικός εαυτός σου. Τα βαθύτερα χαρίσματα και ταλέντα σου μπορούν να φανερωθούν μόνον όταν είσαι αυθεντικά ΕΣΥ.

2. Δεν θα έκανες ποτέ κάτι που κάνεις στην δουλειά σου, στον ελεύθερο χρόνο σου.

Μπορείς να διαβάζεις αυτό και να σκέφτεσαι: "Καλά.... Ποιός θα ήθελε ποτέ να εργάζεται στον ελεύθερο χρόνο του;" 

Aλλά προσπάθησε να σκεφτείς καλύτερα εδώ, και να είσαι ειληκρινής με τον εαυτό σου. Αν δεν πληρωνόσουν να κάνεις την δουλειά που κάνεις, θα έκανες ποτέ κάποιο μέρος της δουλειάς σου στον ελεύθερο χρόνο σου; Το πώς απαντήσεις την ερώτηση αυτή έχει μεγάλη σημασία. 

Όταν έκανα στον ευατό μου αυτήν την ερώτηση, μου έγινε απόλυτα ξεκάθαρο ότι η απάντηση ήταν ένα φωναχτό ΟΧΙ. Ναί, αγαπούσα την ισπανική γλώσσα και μου άρεσε να την μιλάω. Αλλά το ενδιαφέρον μου έφτανε μέχρι εδώ.
 
Προχωρόντας στο σήμερα: Βρίσκομαι σε μια τελείως διαφορετική κατάσταση. Αν δεν πληρωνόμουν να προπονώ ανθρώπους για την ζωή, να γράφω και να διδάσκω σχετικά με την προσωπική ανάπτυξη, θα το έκανα έτσι ή αλλοιώς επειδή το αγαπώ πάρα πολύ.

3. Έχεις μια βαθιά, ανεξήγητη γνώση ότι είσαι προορισμένος για κάτι άλλο, κάτι μεγαλύτερο.

Αυτό το τελευταίο είναι απλό, αλλά πιό δύσκολο να εξηγήσω. Απλά, ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ότι αυτό δεν είναι το δικό σου μονοπάτι. Αυτή η βαθύτερη γνώση δεν έρχεται από την λογική σου, αλλά από την ψυχή σου. 

Μερικοί άνθρωποι μπορεί αυτό να το ονομάζουν "διαίσθηση". Μπορεί να αισθάνεσαι ότι είναι ακόμα και μη πρακτικό, ή παράλογο, το οποίο συνήθως σημαίνει ότι βρίσκεσαι στον σωστό δρόμο. Αυτή η εσωτερική γνώση μπορεί να είναι ένα συνεχές συναίσθημα που σε τριγυρίζει - ακόμα και αν πρόκειται για έναν χαμηλό ψίθυρο δυσφορίας.
Όσο και αν προσπαθείς να πείσεις τον εαυτό σου να σου αρέσει η δουλειά σου, αυτό το συναίσθημα είναι ακόμα εκεί: "Αυτό απλά δεν είναι το σωστό για μένα". 
 
Και τώρα... τι κάνουμε;
 
Αν βρεθείς να κάνεις μια δουλειά που δεν συμφωνεί με τον σκοπό της ζωής σου, μην πανικοβάλλεσαι! Στην πραγματικότητα είναι καλό για σένα. Η παρούσα δουλειά σου σου δείχνει τι ΔΕΝ θέλεις να κάνεις, έτσι ώστε να μπορείς να ξεκαθαρίσεις τι πραγματικά επιθυμείς. Εμπιστεύσου ότι η δουλειά που κάνεις τώρα στην πραγματικότητα είναι ένα σημαντικό βήμα στο ταξίδι σου, είτε μπορείς να δεις την μεγάλη εικόνα είτε όχι.
 
Το καλύτερο που έχεις να κάνεις τώρα είναι να αρχίσεις τις ενέργειες για να κάνεις κάτι που ΕΠΙΘΥΜΕΙΣ πραγματικά. Θα αισθανθείς ότι μπορείς να διαχειριστείς πολύ καλύτερα την δουλειά που κάνεις τώρα, μόλις αναγνωρίσεις ότι είσαι στον δρόμο προς καλύτερα και μεγαλύτερα πράγματα. Θα νοιώσεις ανακούφιση γνωρίζοντας ότι αυτή δεν είναι η δουλειά που θα κάνεις "για πάντα". Ερεύνησε σχετικά με καινούργιες καριέρες, προγραμμάτισε ραντεβού για να πάρεις πληροφορίες, παρακολούθησε κάποιον που θαυμάζεις. Κάνε τα πρώτα βήματα προς μια καριέρα που ταιριάζει με τον σκοπό της ζωής σου. Αυτό είναι κάτι που το αξίζεις!!


(Μετάφραση άρθρου από το MindBodyGreen)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου