Τετάρτη 15 Νοεμβρίου 2023

Ο ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

 

Άσκηση 4

 

Ο ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ

 

Αρνήσου να Έχεις Μια Κακή Στάση

 

Πρόσφατα σε ένα εκπαιδευτικό συνέδριο, ρώτησα το κοινό να μου πουν ποιος ή τι θεωρούσαν ότι ήταν ο πιο μεγάλος δάσκαλος για αυτούς.  Υπήρξαν πολλές απαντήσεις: Κάποιες από τις πιο καυστικές ήταν ο πόνος και η απώλεια.  Η δική μου απάντηση είναι ο θάνατος.  Αρνούμαι να αφήνω τους άλλους ανθρώπους και τις καταστάσεις να επιβάλλονται στην χαρά μου, επειδή γνωρίζω, όπως όλοι θα έπρεπε να γνωρίζουν, ότι έχω περιορισμένο χρόνο για να ζήσω.

Ζω γνωρίζοντας ότι για όλους μας, ο χρόνος πάνω στη γη είναι περιορισμένος.  Αν πληγώσω τους άλλους, το διορθώνω, ζητώ συγνώμη, και προχωρώ.  Αν αισθάνομαι φόβο, κάνω αυτό το οποίο φοβάμαι, και αν δεν βάζει τη ζωή μου ή την υγεία μου σε κίνδυνο, παίρνω την ευκαιρία.

Ο μικρός μας σκύλος, ο Furphy, χαιρετάει σκύλους δέκα φορές το μέγεθος του με μια φιλική στάση και χωρίς φόβο.  Κάνει πολλούς φίλους, και εγώ μαθαίνω από αυτόν.  Τα βιβλία για την εκπαίδευση ζώων μας λένε σχετικά με την σπουδαιότητα της στάσης.  Αν πλησιάσεις έναν άλλο σκύλο με μια στάση φόβου, ο σκύλος σου θα φοβηθεί κι αυτός, κάνοντας έναν τσακωμό πιο πιθανό να συμβεί.  Οι στάσεις μας μπορούν να γίνονται αντιληπτές από τους άλλους γύρω μας, και επηρεάζουν την εσωτερική μας χημεία, καθώς επίσης και τον τρόπο που οι άλλοι μας συμπεριφέρονται.

Σαν άσκηση, προφασίσου ότι η μέρα που έχεις μπροστά σου είναι η τελευταία μέρα της ζωής σου.  Απόλαυσε κάθε στιγμή, ακόμα και την πιο ασήμαντη.  Πάρε όσα πιο πολλά μπορείς από την κάθε περίσταση.  Αν κάθε ημέρα εξασκείσαι να συναντάς τη ζωή και τους ανθρώπους μέσα σε αυτήν με μια θετική στάση, τότε οι άλλοι θα σε χαιρετούν κουνώντας την ουρά αντί με γαυγίσματα και δείχνοντας τα δόντια.

 

(Απόσπασμα από το βιβλίο του Dr. Bernie S. Siegel, “101 EXERCISES for the SOUL: Simple Practices for a Healthy Body, Mind & Spirit”)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου